Kopen op rekening Voor zakelijke klanten
Professioneel advies 20 jaar ervaring
Gratis verzending Dropshipment mogelijk
KommaGoRoutershopWifishop

TNT Post wordt PostNL




TNT POST  WORDT POSTNL


Van PTT via TNT naar PostNL
U had het logo wellicht al zien veranderen op onze website, maar ons nationale postbedrijf TNT Post heeft sinds 31 mei een nieuwe naam. De komende jaren zal het merk PostNL een plek veroveren in het straatbeeld en in de hoofden en harten van de Nederlanders.

Waarom een nieuwe naam?
Besloten is om TNT te splitsen in twee verschillende, onafhankelijke en aan de beurs genoteerde bedrijven; een postbedrijf en een expressbedrijf. Daarom moet één van de twee bedrijven zich (opnieuw) een nieuwe naam aanmeten. Er kunnen namelijk niet twee verschillende bedrijven met dezelfde naam blijven bestaan. Dat het postbedrijf van naam verandert en niet het expressbedrijf heeft verschillende redenen. In de eerste plaats maakt de omvang van het postbedrijf een naamswijziging goedkoper dan voor het wereldwijde expressbedrijf. Ten tweede was de TNT-naam oorspronkelijk aan de expressbusiness verbonden en niet aan Post. En ten slotte geeft een nieuwe naam Post de mogelijkheid zich echt zelf te karakteriseren.

Wat doet PostNL precies?
PostNL is actief op het gebied van post, pakketten en e-commerce. PostNL is een sterke speler op de Nederlandse markt en dankzij de liberalisering van de postmarkten in Europa heeft TNT inmiddels behalve in de Benelux ook sterke marktposities in Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. Daarnaast zit PostNL in marktsegmenten die flink groeien. Online shoppen wordt steeds populairder en de stroom pakketten neemt dus ook toe. Daar profiteert PostNL ook van. Inmiddels hebben ze ook zelf een aantal goedlopende online initiatieven ontplooid, zoals de online winkelstraat SJOPZE.NL, de Fotoservice en onze webwinkel kadowereld.nl.

Huisstijl
PostNL let er scherp op dat de hele 'ombouw' van het merk zo slim en goedkoop mogelijk gebeurt: de basiskleur blijft oranje en de invoering gebeurt zo veel mogelijk op ‘natuurlijke momenten’, zoals bij het vervangen van een auto. In totaal nemen ze hier drie jaar de tijd voor.

Logo
Het nieuwe logo is een soort oranje hart. Deze driehoek symboliseert de drie pijlers van het moderne postbedrijf: post, pakketten en e-commerce.

Next day delivery
Zoals u van Netwerkshop gewend bent, wordt uw order (uiteraard indien voorradig) gewoon dezelfde dag verzonden en de volgende dag door PostNL aan u aangeboden.

Bron: website TNT Post cq PostNL